بازاريابي در لينکدين يا لينکدين مارکتينگ (LinkedIn Marketing) چگونه است؟ آيا شما به دنبال رونق کسب و کار خود، ايجاد ارتباط شغلي با شرکاي احتمالي و يا ايجاد مشارکت استراتژيک با همکاران خود هستيد؟ شبکه اجتماعي لينکدين مي تواند برند شما را به بيش از 600 ميليون متخصص در سراسر جهان معرفي کند. براي شروع آماده هستيد؟ استراتژي بازاريابي در لينکدين يکي از بهترين گزينه‌هاي پيش روي شماست. در اين مقاله نکات مهمي وجود دارد که شما را راهنمايي مي‌کند که چگونه از لينکدين براي بازاريابي، جذب مخاطبان و رشد کسب و کارتان استفاده کنيد. در اين مطلب به سه محور اصلي موفقيت بازاريابي در لينکدين اشاره خواهيم کرد و پتانسيل لينکدين را در اين زمينه بررسي مي‌کنيم. اکثر متخصصان در مشاوره ديجيتال مارکتينگ خود به ابزاري همچون لينکدين خيلي توجه ميکنند و سعي ميکنند در برنامه بازاريابي ديجيتالشان از آن استفاده کنند.


 


در واقع بازاريابي در لينکدين به اين معناست که ما از اين شبکه اجتماعي استفاده کنيم که بتوانيم هر چه بيشتر به اهداف تعريف شده در استراتژي‌هاي فروش خود نزديک‌تر شويم. بدون شک در دنياي امروز بازاريابي و تبليغات صرف به فروش مستقيم محدود نمي‌شود. ابتدا بايد با برقراري ارتباط، خلق ارزش و توليد محتوا بتوانيد رابطه خودتان را با مخاطبان شکل دهيد و سپس محصولات و خدمات‌تان را ارائه کنيد.


 


ضمن اينکه چون کسب و کارها و مديران ارشد در اين شبکه اجتماعي حاضر هستند، در نتيجه مي‌توانيد متوجه نيازها و درخواست‌هاي آنها شويد و متناسب با خواسته مشتريان محصولات و خدمات خود را عرضه کنيد. از سوي ديگر مي‌توانيد از فضاي خوب و رايگان اين سايت براي بازاريابي محتوايي استفاده کنيد تا مشتريان بيش از پيش با محصولات و خدمات شما آشنا شوند.


ناگفته نماند لينکدين مي‌تواند يکي از بهترين ابزارهاي موجود براي تحقيق و بررسي، اطلاع از جديدترين ترندهاي بازاريابي، بررسي دقيق رقبا و رصد فعاليت آنها، تحقيقات بازار، نيازسنجي، مديريت بحران و ارائه بهتر خدمات مشتريان باشد.


 


نکات مهم بازاريابي در لينکدين


لينکدين يکي از بهترين شبکه هاي اجتماعي در زمينه‌ي مشاغل و تخصص‌هاي حرفه‌اي است. اين شبکه اجتماعي در ايران چندان شناخته شده نيست. با اين حال افراد حرفه اي و صاحبان مشاغل زيادي در ايران هستند که با پتانسيل‌هاي اين شبکه اجتماعي آشنا هستند. اما آنها نيز همچنان در استفاده‌ي حرفه اي از اين ابزار با چالش‌هاي زيادي مواجه هستند و نتوانسته اند به حد کافي بهره لازم را از لينکدين ببرند. دليل اين امر عدم آگاهي کامل در استفاده از لينکدين در بازريابي ديجيتالي است.


 


اگر بخواهيد براي‌ کسب‌وکار خود در لينکدين بازاريابي کنيد، بايد يک صفحه کمپاني براي آن بسازيد. در صفحه لينکدين کمپاني خود صرفاً به دنبال فروش محصولات خود نباشيد بلکه در آغاز، اولويت شما بايد به دست آوردن تعداد follower بيشتر باشد و اين کار تنها با توليد محتواي مفيد و جذاب براي مخاطبان ممکن است


 


در اينجا به نکات مهم در بازاريابي با لينکدين اشاره مي‌کنيم که مي تواند در اين راستا کمک حال شما باشد.


 


 سه فاکتور مهم لينکدين مارکتينگ


تجربه نشان داده است که به طور کلي براي موفقيت در بازايابي با شبکه اجتماعي لينکدين، سه عامل زير تاثير گذار خواهد بود و توجه به هر يک از آنها اامي است:


 


داشتن استراتژي مناسب براي بازاريابي در لينکدين و ارزيابي آن


توليد محتواي مناسب در راستاي استراتژي بازاريابي تعيين شده


آگاهي از امکانات لينکدين و روش صحيح استفاده از آنها


در ادامه به هريک از اين سه عامل تعيين کننده خواهيم پرداخت.


 


بازاريابي در لينکدين


 استراتژي بازاريابي در لينکدين


طراحي يک استراتژي روشن در بازاريابي با لينکدين اولين گامي است که شما بايد براي موفقيت برداريد. داشتن استراتژي بازاريابي يعني بدانيد دقيقا کجا هستيد و قصد داريد به کجا برسيد. در واقع استراتژي شما مثل نقشه راهي است که شما را به مقصد رهنمون مي سازد. براي داشتن يک استراتژي مناسب بايد به سوالاتي مثل پرسش‌هاي زير پاسخ روشني بدهيد:


 


چه کساني مخاطبان هدف شما هستند و به طور کلي هدف شما از فعاليت در لينکدين چيست؟


صنايع مرتبط با حرفه‌ي شما چيست؟


در چه بازه زماني قرار است به چه ميزان پيشرفت برسيد؟


بودجه شما چقدر است و چقدر ميخواهيد براي بازاريابي در لينکدين هزينه کنيد؟


پلن شما براي تعاملات سازنده در لينکدين چيست؟                                                                                                                                  بازاريابي در لينکدين


 توليد محتواي مناسب براي بازاريابي در لينکدين


حال که استراتژي شما مشخص شده است، بايد به توليد محتواي مناسب براي شبکه لينکدين خود بينديشيد. اما محتواي مناسب براي لينکدين ويژگي هايي دارد که بايد با آن آشنا باشيد. محتواي پست‌هايي که شما منتشر مي‌کنيد بسيار حائز اهميت است. لينکدين يک محيط حرفه اي است. محتواي شما بايد جدي و رسمي باشد. در اينجا خبري از پست هاي طنز و خانوادگي نيست. محتواي شما کاربران را وادار به تعامل با شما خواهد کرد. بنابراين براي توليد محتواي مناسب بايد به موارد زير دقت کنيد.


 


مخاطبان شما چه کساني هستند و چه نيازهايي دارند؟ محتواي شما بايد بر اساس نياز مخاطبانتان تنظيم شود.


از محتواي بصري بيشتر استفاده کنيد. محتوا در قالب عکس و فيلم تاثير بيشتري بر مخاطب ميگذارد.


محتواي مناسب براي لينکدين بايد متني رسمي و در عين حال لحني دوستانه داشته باشد.


موضوعي جدي و در عين حال جذاب و خلاقانه انتخاب کنيد. از موضاعاتي با محوريت طنز، سياست و مذهب پرهيز کنيد.


سعي کنيد از لينک هاي زيادي در متن محتواي خود استفاده نکنيد زيرا اين مورد ميتواند تاثير نامطلوبي بر ديدگاه مخاطبان داشته باشد.


از کلمات و عبارات کليدي مناسب استفاده کنيد.


به صفحه شرکت خود يک بک لينک ايجاد کنيد. اين موضوع به جهت افزايش رتبه شما در نتايج موتورهاي جستجوگر ضروري است.


توليد محتواي بهينه شده را به طور منظم و در فواصل معيين منتشر کنيد.


هشتگ‌هاي ترند متناسب با صنعت خود را پيدا کنيد و در کنار محتواي خود از آنها استفاده کنيد.


 استفاده مناسب از امکانات لينکدين


لينکدين امکانات بسيار زياد و متنوعي در اختيار شما قرار ميدهد که آگاهي از عملکرد آنها مي تواند تاثير بسيار زيادي در بازاريابي در لينکدين داشته باشد. براي دسترسي به برخي از امکانات لينکدين بايد پول پرداخت کنيد. در اين راستا مقاله لينکدين پرميوم را مطالعه بفرماييد. لينکدين در جهت کمک به بازاريابان ديجيتالي امکانات خاصي را در نظر گرفته است. مهم ترين ابزار و امکانات لينکدين در راستاي بازاريابي را ميتوان به صورت زير فهرست کرد:


 


اکانت تجاري


ابزار جمع آوري داده مثل Campaign Manager و Reporting UI


لينکدين پرميوم


محتواهاي تبليغاتي يا حمايت شده (Sponsored Content)


Analytics


InMail


 سخن آخر: بازاريابي ديجيتالي با لينکدين


استفاده مناسب از هر يک از ابزار و امکانات لينکدين نکات خاص خودش را دارد. همچنين نکات و ترفندهاي مختلفي وجود دارد که شما را در مسير تبديل شدن به يک حرفه اي در لينکدين کمک مي کند. اما همه اين مسائل با هدف جذب مخاطب بيشتر صورت ميگيرد. ديجيتال مارکتنيگ به مفهومي اشاره دارد که شامل طيف وسيعي از اقدامات در فضاي ديجيتالي است که ما را در تعامل با مخاطبان بيشتري قرار ميدهد. مواردي مثل سئو، استراتژِي محتوا، شبکه سازي، ايميل مارکتينگ، بازاريابي موبايلي و … همگي در زير مجموعه‌ي ديجيتال مارکتينگ قرار دارند. لينکدين براي بازاريابي ديجيتالي در بسياري از اين موارد قابليت‌ها و امکانات مناسبي را در اختيار ما قرار داده است. در اين راستا شما در لينکدين مي‌توانيد:


 


يک پروفايل حرفه‌اي و کامل ايجاد کنيد و رزومه خود را در آن قرار بدهيد


با دوستان و افراد مرتبط با حرفه‌ي خود تعامل کنيد


مقالات و محتواي سئو شده را در صفحه خود منتشر کنيد که اين مقالات در نتايج جستجو ديده ميشود


به سايت خود بکلينک بدهيد


يک کمپين تبليغاتي راه اندازي کنيد


به طور همزمان يک اکانت شخصي و تجاري داشته باشيد


بنابراين فعاليت در لينکدين مي تواند تقريبا نيمي از انتظارات و اهداف شما از بازاريابي ديجيتالي را يکجا برآورده کند. لينکدين هنوز در ايران، ابتداي راه است و در آينده چيزهاي زيادي از اين شبکه اجتماعي خواهيد شنيد.

حتما بازاريابي ليتکدين را در برنامه ديحيتال خود بکار ببريد.

  ,لينکدين ,بازاريابي ,کنيد ,محتواي ,بايد ,    ,در لينکدين ,بازاريابي در ,را در ,در اين ,توليد محتواي مناسب

مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها


دانلود خلاصه جزوه pdf prolighting سهیل رایانه آموزش برای همه آل سینگ ترجمه مقاله Đ€VîŁ îŇŞîĐ€ ΜË شرکت طراحي سايت وب پردازان تهران DL Master Shohadaye Hendoodar Library